Hasznos információk és segítség gazdálkodó szervezeteknek az E-ügyintézés során.
Az E-önkormányzat portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók bejelentkezés után érhetők el. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Továbbiakban Eüsz tv.) 9. §. 1.aa pontja alapján a gazdálkodó szervezetek 2018.01.01.-től kötelező az elektronikus ügyintézés. Ebben szeretnénk egy kis segítséget nyújtani.
Az E-önkormányzat portálra való belépés feltételei:
Az online ügyintézéshez a beküldő személynek rendelkeznie kell ügyfélkapus regisztrációval vagy e-személyivel (az olvasásához szükséges kártyaolvasóval) vagy részleges kódú telefonos azonosítással. Rendelkeznie kell értesítési tárhellyel.
A Bejelentkezés folyamata valószínűleg már mindenkinek ismerős és remélhetőleg nem is okoz gondot.
Azonosítsa magát a megjelenő Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületen.
A KAÜ olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé.
Elektronikus azonosítást követően visszairányítják Önt az E-önkormányzat portálra. Itt a bal oldali menüsorban legfelül megjelenik a bejelentkezett felhasználó neve.
A menüpontok:
ÖNKORMÁNYZAT KERESŐ
SAJÁT ÖNORMÁNYZATOK
SZEREPKÖRVÁLTÁS (Ide kell kattintani!)
KIJELENTKEZÉS
A név alatt található aktuális szerepköre. Ez bejelentkezés után minden esetben a „Saját néven (magánszemélyként eljárva)”.
A szerepkör alatt jelenik meg annak az önkormányzatnak a neve, amelyben jelenleg az ügyeit intézi.
A vonal alatti SZEREPKÖRVÁLTÁS gombra kattintva kiválaszthatja azt a szerepkört, amivel a szolgáltatásokat szeretné igénybe venni.
A következő választási lehetőségei vannak:
Cég nevében
Saját néven (egyéni vállalkozóként)
Egyéni vállalkozó nevében
Más természetes személy nevében
Hivatali Kapu tárhellyel rendelkező intézmény nevében
Cég nevében eljárva másik cég képviseletében
A váltáshoz szükséges beírni a választott cég/egyéb adószámát!
Amennyiben a szerepkörváltás sikeres volt és megvannak a szükséges rendelkezések, van joga a választott cég vagy egyebek nevében intézkedni, akkor az alábbi értesítés és a további ügyintézési lehetőség látható. A kék alapon kódokkal jelölt figyelmeztetésektől függetlenül indítható az ügyintézés.
Amennyiben minden sikerült, a beküldendő űrlapon már mint cég/szervezet/civil szervezet fog szerepelni, ahogy az alábbi képen is látható. A cég/egyéb adatait nyilván ki kell tölteni.